Gepost door: Carly | februari 13, 2010

Donny maakt kennis met de trimsalon

Vandaag was het zover, Donny is bij de trimsalon geweest. Het was een hele ervaring zeg.
Donny was klitvrij en zijn haren waren lekker zacht van de douchebeurt die hij gisteren heeft gekregen. Dat maakte de zaak wat prettiger voor de trimster en voor Donny.
Ik ontving eerst de nodige complimenten over de vachtonderhoud van Donny en Billie. Aan het einde van de rit kreeg ik ook een compliment dat ik hem überhaupt zelf al die tijd heb kunnen knippen hahaha…

Ik weet niet waar ik het verhaal moet beginnen, ik zal het proberen kort te maken, wat mij nooit meevalt.

De trimster dacht dat het allemaal wel mee viel met onze Donny, en ze had gedacht dat we overbezorgd waren. Het begin ging ook best redelijk, niet zo gek, want ze begon met de rug en flankpartij.

Toen ze eenmaal bij de poten en kop kwam, kwam ze er achter wat ik in mijn gesprek wat ik eerder met haar had bedoelde. Ze gaf toe, dat hij bijna extreem reageert, en ze gaf toe, dat ze het bloedheet van hem kreeg. Geen wonder, dat krijg ik iedere dag van hem als ik zijn vacht verzorg. Donny bleef geen seconde stil staan, zijn poten knippen was bijna niet te doen, dus ze had geen andere keus dan totaal van haar technieken af te moeten wijken, en heeft hem moeten knippen zonder struktuur van aanpak. Heel stiekum steeds een stukje van zijn poten knippen, terwijl ze eigenlijk ergens anders mee bezig was. Ik doe dit thuis ook vaak met hem.

Het eerste uur was aftasten zowel bij de trimster als bij Donny. Ik moet wel toegeven dat ze hem snel door had. Zo heeft Donny bv. de gewoonte om te schudden, want dan weet hij dat je even stopt met hetgeen waar je mee bezig was. Dit had ze dus door, en trapte er niet meer in. Dus Donny verzon een andere onderbrekings taktiek. Hij is zo vreselijk slim.

Ze had gelukkig ook vrij snel in de gaten,dat zodra Donny ook maar een klein beetje weerstand met de borstel en kam voelt dat hij onrustig wordt en gaat piepen. Dus daar hield ze rekening mee.

Verder had ze mijn verhaal onderschat. Het was een hele klus. Ze was doodmoe. Al die tijd, hield ik Donny vast om haar wat te ontlasten.

Na 2 uur knippen (efileren) zijn we er mee opgehouden. Dit was een therapeutische behandeling, met een beetje resultaat. Hij is een stuk korter geworden, maar niet te kort. Sommige delen zijn niet geknipt, zoals zijn kop. Zijn kraag is een klein stukje gedaan, maar nog niet voldoende.
We hebben afgesproken dat Donny over een maand verder geknipt gaat worden, dan wordt het afgemaakt zeg maar. Verder in model, en zijn kop wordt dan meegenomen. Ook worden dan de stukken die nu niet helemaal gelijk geknipt zijn in orde gemaakt.

Ondanks dat de trimster nu overtuigd is dat Donny een moeilijke stilstaande hond is, en veel last heeft van de vachtverzorging, vond ze toch dat hij het ‘goed’ had gedaan. En dat vond ik ook best wel.

Donny is heel erg moe van het bezoekje aan de trimsalon, hij slaapt erg veel, en moet echt bijkomen van dit avontuur.


Reacties

  1. Hoi Thea… wat leuk dat je mijn weblog gevonden hebt. Ik trim mijn beide honden tegenwoordig zelf, wat erg goed gaat. 🙂

  2. G.morgen,
    Zag op de site je Tibetaan getrimt, ik ben dol op de lange haren, maar iets minder mag wel.

    Nu wil ik vragen bij welke trimsalon je bent geweest, want zoals je hond nu is vind ik het wel leuk.

    Hoop iets van je te ontvangen.

    Groetjes Thea Stuut – Spijkenisse.


Plaats een reactie

Categorieën